Monday, March 03, 2014

#4

Terkadang apa yang kita rasa benar tu sebenarnya tak benar

kadang kita rasa 
kita dah cukup untuk jadi yang terbaik
tapi sebenarnya tidak
hanya kita sahaja
sebab manusia tak pernah bersyukur
tak pernah nampak apa yang ada didepannya

setiap kesilapan
atau
kesalahan

mungkin
ujian dari Allah
dan cuma mungkin
Peringatan dariNya

dan

kadang kadang kita terlampau setia
tapi kita tak tau kesetiaan tu memakan diri kita

kadang kita terlampau jujur
tapi kejujuran itu akhirnya hilang begitu saja

kadang kita terlampau percayakan seseorang
tapi kita tak sedar kepercayaan itu 
sedikit demi sedikit dimainkan

dan 

kadang kita sehabis daya menjadi yang terbaik
tapi
hakikatnya
kita tak pernah jadi yang terbaik
untuknya

kononya
hidup ini 
kelemahan kau
dan
kelemahan aku
adalah satu pelengkap antara kita

tapi 
semua tu dusta

jujur
hati dah penat
perasaan ini dah tiada
yang ada
hanya
putus asa

benar

berdoa
dan terus berdoa
tapi
belum sampai waktunya untuk dimakbulkan

aku cuma redha

yang pasti
Allah itu Maha tahu 
segala yang terbaik
untuk aku
dan kau

dan satu lagi

yang aku pasti
aku hanya mahukan yang paling baik
untuk kau

sebab aku tau
kau memang layak dapat yang terbaik



No comments: